Home

Op weg naar Customer Excellence

Op weg naar 'Customer Excellence'
PITopia staat voor 'PIT' (People In Transition) en 'Tope' (het westvlaamse woord voor 'samen'),  want met collega's (over afdelingen heen) die samenwerken in functie van de klant krijg je trouwere en meer geëngageerde klanten en medewerkers.

Hoe zit dat bij jou, bij jullie?

  • Wat wil je dat de klant over jullie vertelt binnen 3 tot 5 jaar?
  • Hoe klantbewust is iedereen binnen de organisatie?
  • Welke klantinformatie meet je en welke gebruik je echt?
  • Hoe krijg je iedereen mee in dat klantdenken en -handelen?
  • Welke barrières moet je nog overwinnen?

PITopia begeleidt teams en organisaties van A tot Z op weg naar klantgerichtheid.

Alles start met het opstellen van een duidelijke klantvisie en het bepalen van CPI's (Customer Performance Indicators) die een hefboom vormen voor een goede klantmindset en -attitude.

Het team van PITopia experts bouwt dan samen met jou het trajectplan, helpt bij het activeren van klantinteracties, inspireert en leert teams van alle afdelingen (ook zij die niet in contact komen met de klant) de knepen van klant-luisteren, klant-denken en klant-handelen en dit alles om de afstand met de klant kleiner te maken met meer geëngageerde medewerkers en klanten als resultaat.

Maar klantgericht wordt je niet op enkele weken tijd.  Na een eerste boost zal PITopia jullie ondersteunen om de actielannen te blijven opvolgen en de interne en externe klantcommunicatie consistent te houden en zo continue te blijven verbeteren.  

Zoek je een klantarchitect, klantadviseur, klantinspirator, klantcoach, klant catalysator....? 

Download hier onze brochure   en contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek.

 

De PITopia Methode

Klant Visie


Klant Visie

  • bepalen van de klantwaarden
  • in kaart brengen van het interne klantbewustzijnsniveau
  • visualiseren van de klantenreis
  • vertalen van KPI's naar CPI's (Customer Performance Indicators)
  • bouwen van een traject plan

 

Klant Luisteren

 

Klant Luisteren

  • opzetten van klant interacties
  • bepalen van de juiste klantmetingen (NPS / CES /...)
  • in kaart brengen van klantverwachtingen
  • analyseren van gaps tussen klantverwachtingen en klantervaringen
Klant Denken

 

Klant Denken

  • inspireren rond hoe je klantervaringen kan beïnvloeden
  • klantwaarden vertalen naar gewenst gedrag
  • elke medewerker bewust maken van zijn eigen impact op de klant
  • doorbreken van barrières
  • opzetten van klantactieplannen
Klant Handelen


Klant Handelen

  • begeleiden van het verandertraject en de continue verbeteracties
  • opzetten van een intern communicatieplan
  • opzetten van klachten- en klantfeedback processen
  • garanderen van consistente externe klantcommunicatie

 

 

In2Learning
Kwinta
Mercuri International
Voka
N3Wstrategy
Zenitor
Vorm
Etion
SBM
Escala
IFBD
Vives
Marlux
Man Trucks
Digipolis
Auto5
Neuhaus
Okidoki kinderopvang
AWV
Provincie Antwerpen
AZ st Blasius
Stima
Unilin
Bonduelle
Bouwpunt
Modular Lighting
Frutarom
Mint Europe
Boss Paints
Facilicom
Wijs
Alaska Accountancy
QPS accountants
Eskimo
Brico
Fnac
Noteboom
Floralux
Cardoen
Bostoen
Belfius
Argenta
Switch
NMBS
Constructiv
Traxio
Bank van Breda
BMW FS
MIVB-STIB