Home

Op weg naar Customer Excellence

Bedrijven die echt klantgericht zijn hebben betere netto resultaten, trouwere klanten en hogere medewerkerstevredenheid.

Maar klantgericht worden is makkelijker gezegd dan gedaan.  Klantgericht worden is niet zomaar een project zoals de vele andere. Neen, klantgericht worden vergt een duidelijke visie en is vooral een investering in mensen.

Op basis van 17 jaar management en directie ervaring ontwikkelde Els Dhaeze de PITOPIA METHODE die klantgerichtheid niet louter vanuit de commerciële kant bekijkt, maar waar de focus gelegd wordt op de betrokkenheid van ELKE medewerker.

PITopia staat voor 'PIT' (People In Transition) en 'Tope' (het westvlaamse woord voor 'samen'),  want denken en handelen in functie van de klant doe je samen, over alle afdelingen heen.

Wil je hier meer over weten?  

Contacteer ons  voor een vrijblijvend gesprek en schrijf je in op de PITopia nieuwsbrief die je 6 keer per jaar inspireert met tools, methodieken en cases.

Wordt ook klantbewust

Bestel en gebruik het boek

„Uit liefde voor de klant”

Schrijf u in op de nieuwsbrief

De PITopia Methode

Vragen stellen en keuzes maken

Vragen stellen en keuzes maken



  • in kaart brengen van het huidig klantbewustzijnsniveau
  • opzetten van verhelderende klanteninteracties
  • bepalen van de gewenste klantenperceptie
  • visualiseren van de klantenreis

 

Meten en analyseren

Meten en analyseren

 

  • opzetten van de juiste klantmetingen (NPS / CES /...)
  • analyseren van gaps tussen klantverwachtingen en klantervaringen
  • vertalen van KPI's naar CPI's (Customer Performance Indicators)
On-the-job implementeren

On-the-job implementeren

 

  • klantwaarden vertalen naar concreet gedrag
  • elke medewerker bewust maken van zijn eigen impact op de klant
  • doorbreken van barrières
  • opzetten van klantactieplannen

 

Consistentie garanderen

Consistentie garanderen

 

  • initiëren van een intern communicatieplan
  • opzetten van klachten- en klantfeedback processen
  • controleren van de consistentie tussen alle externe klantencommunicaties

 

 

In2Learning
IFBD
Voka
ELP
Mercuri International
N3Wstrategy
Smart@Business
Zenitor
Vorm
Kwinta
In2Learning
Cex
GEW
Stima
Okidoki kinderopvang
Eskimo
Bostoen
Brico
Fnac
Smedenstraat
Bonduelle
Constructiv
NMBS
Unilin
Noteboom
Bouwpunt
Floralux
Modular Lighting
Frutarom
Belfius
Cardoen
Mint Europe
Argenta
Boss Paints
Traxio
Facilicom
Wijs
MIVB-STIB